12 Comments

  1. >Hocam olay budur işte. Bizim anlıyacağımız dilde fotoğraf çekimini anlatan bir site. Teşekkür ederim açıklayıcı bilgiler için.

    • Güzel düşünceleriniz için çok teşekkürler. Blogger’daki sıkıntılar yüzünden böyle bir değişim yaşamak zorunda kaldım. Kısa bir süre sonra tekrar yenilenerek esas son şeklimizi alacağız

  2. Hatice

    Makinamızın en iyi performans verdiği f değerini blmak için, en küçük f değeri olarak kastetttiğiniz, en açık f değeri mi ,en kısık f değeri mi? Bu konuda yardımcı olur musunuz. Çünkü değerin düşük olması demek diyaframın en açık değerde olduğunu ifade ediyor. Bu konuya açıklık getirebilirseniz çok faydalı olacakl. Teşekkürler.

  3. fadime

    merhaba siteniz çok güzel emeğinize sağlık verdiğiniz bilgiler çok güzel ve bu işle uğraşıp kafa yoranlr için çok önemli benim fuji hs 28 bir makinam var ama nasıl kullanacağıma dair hiç bir fikrim yok net ve keskin insan portrleri ve gece manzaraları çekmiyorum çekim ayarlarının makina tarafından yapıldığı ayarı kullanabiliyorum diyerleri hakkında hiçbir bilgim yok bu konuda yardımcı olursanız bununla ilgili bilgi alabileceğim bi kayan varsa kılavuz hariç çok sevinirim teşekkürler.

    • İlk olarak şunu sorayım : Fotoğraf makinanızın kullanma kılavuzu var mı? Yoksa mutlaka bir yerden edinmeniz lazım. Makinanızla ilgili detayları bu klavuzdan öğreneceksiniz. Örneğin makinanızda tek noktadan netleme seçeneği var mı? (portrelerde netliği garanti altına almak için) Veya enstantane süresini en fazla kaç yapabiliyorsunuz ve bunun ayarı nerden yapılıyor ? (gece çekimleri için)

  4. zişan taş

    merhabalar benım makınam canon 5d mark 2. AV modunda cekım yapıyorum.24-105 ve 50 mm lensım var.ama bır turlu net foto cekemıyorum.ıso yu dusuk tutmaya calıyorum.f de genelde en dusuk degerde oluyo,50mm de 2 de,24-105 de 4 degerını ayarlıyorum.enstanenıyı otomatık yaptım ama yıne de olmuyo…napmam lazım? fotolarda hep kırlılık oluyo.sonra fotoshopta duzenleyınce goruntu kalıtesı dusuyo

  5. zişan taş

    acaba hangı modda cekım yapmak en ıyısıdır cozemedım? mark 2 kullanan arkadaslarımın pozları hep net hatta 1100d nınkı bıle.benımkı zorlama net oluyo.bıde lıghtroom da duzenlıyorum ama hep kalıte kaybı yasıyorum sonuc olarak makınenın hakkını vermeyen dıjıtal makınelerle cekılmıs gıbı pozlar ortaya cıkıyo…:(((((((

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *